You are currently viewing Sposoby zwrócenia uwagi na promocje

Sposoby zwrócenia uwagi na promocje

 

W czasach, kiedy wszyscy jesteśmy wiecznie bombardowaniu różnymi bodźcami ze wszystkich stron bardzo trudno zwrócić uwagę klienta na produkty, które chcemy sprzedać. Ogromny asortyment sklepów nie ułatwia zadania producentom poszczególnych produktów, a klienci często decydują się na zakup tych produktów, które po prostu zauważą jako pierwsze.

Popularność zawieszek promocyjnych

zawieszki promocyjneŻeby skupić uwagę klientów na produkty, które akurat sprzedawca chciałby zasugerować są zawieszki promocyjne, które są doczepiane do opakowań czy półek sklepowych. Jest to bardzo powszechnie stosowany sposób, co łatwo zweryfikować wybierając się chociażby do pierwszego z brzegu hipermarketu, gdzie różnego rodzaju zawieszki mają na celu zwrócenie naszej uwagi na konkretne, promowane w danym czasie produkty. Bardzo często możemy też spotkać tego typu wyróżniki w sklepach z ubraniami, ponieważ doczepienie przyciągających wzrok zawieszek do kurtek, czy butów nie stanowi żadnego problemu. Większość sprzedawców chwali sobie stosowanie takiego sposobu promowania produktów i potwierdza, że dobrze przygotowana zawieszka, która skutecznie przyciąga wzrok konsumentów potrafi bardzo mocno wpłynąć na ilość sprzedaży tego czy innego przedmiotu. Jest to szczególnie cenne w przypadku problemów ze sprzedaniem jakiegoś modelu, ponieważ zanim sklepy zdecydują się na obniżki, najpierw wykorzystują zawieszki promocyjne w celu zmniejszenia ilości rzeczy na magazynie przed wejściem w życie głównej akcji promocyjnej.

Reklama zawsze miała ogromny wpływ na decyzje konsumentów i nadal będzie na nie wpływać. Problemem jest jednak to, że ilość promocji jest tak duża, że sama w sobie nie jest ona czynnikiem wyróżniającym. Zwykła zawieszka stanowiąca element niepasujący do produktu zwraca naszą uwagę na niego, co jest już połową sukcesu, jaki chce osiągnąć sprzedawca.

Źródło: https://eurofresh.com.pl/