Targi handlowe to miejsca, gdzie w jednym miejscu spotykają się producenci z różnych, bądź tematycznych branż i prezentują dorobek swojej firmy. Jest to miejsce spotkań biznesowych i poznawania nowości na skonkretyzowanym rynku.
Co oferują producenci stoisk targowych?
Każda firma ,aby uczestniczyć w targach musi wykupić na nich miejsce i postawić stoisko. W zależności od wielkości firmy i ilości wykupionego miejsca te stoiska przybierają różny charakter. Każdy producent stoisk targowych posiada w swoim asortymencie stoiska przeznaczone dla różnych typów firm. Najprostszym rodzajem stoiska jest zwykłe obudowane prostokątnymi parawanami miejsce wyposażone w stolik i krzesła dla klientów. Oczywiście każde stoisko jest też odpowiednio oznaczone i oklejone materiałami promocyjnymi. Klienci, którzy mają większą pulę pieniędzy na prezentację na targach wybierają stoiska bardziej rozbudowane. Najbardziej prestiżowi z nich posiadają wykupione na hali duże miejsce w centrum, gdzie stawiają piętrowe, rozległe stoiska wyposażone w wygodne kanapy i posiadające zaplecze kulinarne. Zwykle tego typu stoiska są podzielone na dwa sektory. Sektor znajdujący się na dolę jest ogólnie dostępny dla wszystkich zwiedzających targi, można tam zapoznać się z ofertą, którą przedstawiają pracownicy firmy lub pobrać ulotkę od hostessy. Drugi poziom jest natomiast przeznaczony dla prestiżowych klientów, którzy już z daną firmą współpracują i mają ochotę na zwykłe towarzyskie rozmowy.
To jakie stoisko targowe zostanie otwarte zależy w dużej mierze od tego ile dana firma chce na targach osiągnąć. Czy ma zamiar się odpowiednio wypromować, czy też podejść do sprawy budżetowo. Największe firmy na przykład nie potrzebują już promocji, natomiast duże stoisko to dla nich sprawa prestiżu.