Coraz większa konkurencja rynkowa sprawia, że działy marketingu poszczególnych przedsiębiorstw poszukują nowych sposobów na promocję marki. Do tej pory w tym celu głównie wykorzystywane były media masowego przekazu informacji takie jak chociażby radio, telewizja, prasa czy Internet. Do tego podejmowane były i są również tradycyjne formy takie jak wykupowanie przestrzeni w atrakcyjnych lokalizacjach.
Różne formy reklamy
Najczęściej spotykane są billboardy umieszczane blisko ruchliwych miejsc takich jak chociażby dworce czy skrzyżowania. Niemniej jednak ostatnimi czasy coraz częściej spotykana jest również reklama na ścianie budynku, która może dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Warto jednak wspomnieć, że tego typu działalność musi zostać podjęta w zgodzie z zarządcą budynku. Niektóre agencje reklamowe mają wykupione prawa do tego rodzaju publikacji wizerunku. Niewątpliwą zaletą tego typu promocji jest duża przestrzeń reklamowa, która jest dostępna. Dodatkowo niektóre ściany budynków są dostępne w bardzo dobrej lokalizacji takiej jak na przykład centra miast co daje niewątpliwe efekty w postaci wielu odbiorców. Jak widać obecnie należy podejmować różne działania promocyjne, które pozwolą na uzyskanie optymalnych efektów. Najlepsze możliwe wyniki są wtedy, gdy łączone ze sobą są różne metody dotarcia do sektora docelowego.
Na rynku funkcjonuje wiele przedsiębiorstw, które kompleksowo zajmują się tematyką promocji w różnych przestrzeniach. Przed wysłaniem zapytania warto przejrzeć do tej pory wykonane realizacje oraz spis dostępnych lokalizacji. Dzięki temu można wywnioskować z którą firmą warto podjąć bliższą współpracę. Na stronach internetowych dostępne są również opinie innych klientów, którzy mieli okazję wcześniej współpracować w danym podmiotem.