Co oferuje producent kartonów gastronomicznych

Co oferuje producent kartonów gastronomicznych

Odpowiednio zapakowana żywność dłużej zachowuje okres przydatności do spożycia w ten sposób jest ona chroniona zarówno przed czynnikami fizycznymi, ale również chemicznymi, ale również chemicznymi i biologicznymi. Ochrona chemiczna minimalizuje zmiany składu wywołane wpływami środowiskowymi, tj. światło oraz wilgoć.

Opakowania gastronomiczne chroniące żywność

producent kartonów gastronomicznychWiele różnych materiałów opakowaniowych może stanowić barierę chemiczną.  Ochrona biologiczna stanowi barierę dla drobnoustrojów (patogenów i szkodliwych czynników), owadów, gryzoni i innych zwierząt, tym samym zapobiegając chorobom i psuciu. Ponadto bariery biologiczne utrzymują warunki do kontrolowania starzenia i dojrzewania. Takie bariery uniemożliwiają dostęp do produktu, zapobiegają przenoszeniu nieprzyjemnych zapachów i utrzymują wewnętrzne środowisko opakowania. Ochrona fizyczna chroni żywność przed uszkodzeniami mechanicznymi i obejmuje amortyzację przed wstrząsami występującymi podczas dystrybucji i transportu. Zwykle producent kartonów gastronomicznych gwarantuje, że są one odporne na uderzenia, otarcia i zgniecenia, dzięki czemu są szeroko stosowane jako opakowania transportowe i jako opakowanie delikatnych produktów spożywczych, takich jak jaja i świeże owoce. Odpowiednie opakowanie fizyczne chroni również konsumentów przed różnymi zagrożeniami. Na przykład zamknięcia zabezpieczone przed dziećmi utrudniają dostęp do potencjalnie niebezpiecznych produktów. Opakowanie tworzy wizerunek produktu i często jest pierwszym produktem, który konsumenci widzą przed zakupem. W związku z tym charakterystyczne lub innowacyjne opakowanie może zwiększyć sprzedaż w konkurencyjnym środowisku.

Opakowanie może być zaprojektowane w celu poprawienia wizerunku produktu lub odróżnienia produktu od konkurencji. Opakowanie dostarcza również informacji konsumentowi. Na przykład etykietowanie opakowań spełnia wymogi prawne dotyczące identyfikacji produktu, tj. wartości odżywczej, składników, masy netto itd.

Close Menu